Veckans bok tips!

Hej, Hej! 

I skolan måste alla i min klass läsa I taket lyser stjärnorna av Johanna Tydell.
Jag har bara hunnit läsa 3 kapitel men hittills är den helt ok.

Den handlar om trettonåriga Jenna som just har börjat sjuan. Hon borde bara behöva oroa sig om småsaker som hur hon ska få supersnygga Sakke att lägga märke till henne. Men hon har mycket större problem än så. Hennes mamma har canser. Jenna har skrivit en dikt om att om hennes mamma dör så tar on livet av sig och sedan gömt den under en av dom självlysande stjärnorna i taket i hennes rum.

Mycket mer än så kan jag inte berätta efter som att jag inte har kommit så långt. 
Jag skriver lite mer om den när jag har kommit lite längre.

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0