Månadens Skådespelerska: Dakota

Jag har bestämt mig för att månadens skådespelerska ska bli Dakota Fanning.

Här är Dakota med Sean Penn i filmen I am Sam från 2001

Fullständigt namn: Hannah Dakota Fanning
Född: 23 februari 1994 (17 år) i Conyers I Georgia, USA


Dakota började skådespela som gästartist i Cityakuten avsnitt The Fastest Year år 2000. Sedan så fick hon en gästroll i Ally McBeal i avsnittet Ally McBeal: The Musical, Almost samma år och sedan en i Strong Medicine avsnitt Misconceptions men hon fick sin först stora roll som Lucy i I am Sam.

Några filmer:
I am Sam
Uptown Girls
Man on Fire
Hide and Seek
Min vän Charlotte
Honungsbiets hemliga liv
Push
New Moon
The Runaways
Eclipse

Klicka på Push och Honungsbiets hemliga liv så kommer du till där jag tippsat om dom.


Från Uptown Girls med Brittany Murphy.


Från Hide and Seek.


Från Min vän Charlotte.


Från Honungsbiets hemliga liv.


Från Push.


Från Eclipse.


Från The Runaways med Kristen Stewart.

Här sjunger Dakota Queens of Noise med Kristen Stewart från filmen The Runaways där dom spelar Cherie Currie (Dakota) och Joan Jett (Kristen) från bandet The Runaways.


Dead end Justice med Kristen i The Runaways.


Här är från när hon Gästskådespelade i Vänner.
 

 


Vänner avsnittet heter The one with princess consuela.


Här är en bild från Vouge agustinummret 2011 med henne och Elle Fanning som är hennes lillasyster. Dakota är till vänster.
Kram Erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0