Månadens Skådespelerska: Elle

Hejsan! Jag har bestämmt att Elle Fanning är månadens skådespelerska den här månaden.

Fullständigt namn: Mary Elle Fanning
Född: 9 april 1998 (13 år, alltså lika gammal som jag, Erica) i Conyers, Georgia i Usa.
Lillasyster till Dakota Fanning som också är skådespelerska.

Elle började skådespela när hon var 2 år och 10 månader (!) i filmen I am Sam som den yngre Lucy. Lucy spelades av Dakota Fanning. Elle var även den yngre Allison "Allie" i Taken som Dakota spelade Allison i. Taken är en tv serie och hon spelar i avsnittet "Charlie and Lisa".

2003 så spelade Elle in The Door in The Floor, den var först skriven så att Elles roll skulle ha en tvilling men pruduksenten var så imponerade av Elles skådespelartalanger så dom tog bort den och bara andvände Elle i filmen.

Några av Elles filmer:
I am Sam
Min Granne Totoro
Phoebe in Wonderland
Somewhere
Super 8

Hon håller på att spela in We Bought a Zoo och Twixt har hon spelat in men har inte varit på bio eller inte kommit ut på dvd.
 

Super 8 (Alice Dainard)




Phoebe in Wonderland (Phoebe Lichten)





Somewhere med Stephen Dorff (Cleo)




Min granne Totoro (rösten som Mei på engelska)




I am Sam med Sean Penn (yngre Lucy)



Kram Erica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0